Medicover

Wróć do wszystkich klientów

Zakończył się szczyt infekcji sezonowych

Początek roku był rekordowy pod względem infekcji sezonowych. W styczniu po poradę z powodu przeziębienia lub grypy zgłosił się co piąty pacjent Medicover. Ogólna liczba wizyt i porad telemedycznych z powodu infekcji była ponad 30 proc. wyższa niż w poprzednim miesiącu. W szczytowym tygodniu stycznia udzielono blisko 4,5 tys. porad telemedycznych. Jednak najwyższy poziom zachorowań już za nami. Od początku lutego liczba rozpoznań infekcyjnych spada. W marcu liczba zachorowań powróciła do poziomu standardowego dla okresu infekcyjnego.

Szczyt zachorowań na infekcję górnych dróg oddechowych ma miejsce wtedy, gdy do zwykłych sezonowych przeziębień dołączają zachorowania na grypę. Zazwyczaj najwyższy poziom zachorowań obserwujemy w lutym i marcu – w tym sezonie rozpoczął się on już w grudniu, a styczeń, pod względem zachorowań na grypę i infekcji sezonowych, był miesiącem rekordowym.

Od lutego nasilenie przeziębień spada. Eksperci Medicover obserwują spadek liczby wizyt z powodu infekcji – zarówno w centrach medycznych, jak i wizyt domowych. Spada również liczba wizyt w Ambulatoryjnej Pomocy Doraźnej, a także udzielonych konsultacji telemedycznych.

Choć liczba zachorowań spada, to sezon infekcyjny nadal trwa – dlatego warto zastosować się do zaleceń lekarzy i w sposób szczególny zadbać o swoje zdrowie.

- Zasady są bardzo proste. W czasie zwiększonej liczby zachorowań unikajmy zatłoczonych miejsc, a także bliskiego kontaktu z osobami przeziębionymi. W domu koniecznie wietrzmy pomieszczenia. W czasie pracy należy pamiętać, żeby nie dotykać rękami nosa, ust i oczu. Jeśli kichamy lub kaszlemy, zasłaniajmy usta i nos przedramieniem, a nie dłonią – radzi Agnieszka Motyl, specjalista medycyny rodzinnej i epidemiolog z Medicover.

Medicover stale monitoruje poziom zachorowań, dlatego firma potrafi z wyprzedzeniem przewidzieć, kiedy zapotrzebowanie na wizyty w opiece podstawowej wzrośnie. W celu zapewnienia pacjentom szybkiego dostępu do konsultacji lekarskiej, w czasie szczytu infekcji w placówkach medycznych uruchamiane jest rozwiązanie dedykowane – Medicover Express, w którym pielęgniarka współpracuje z lekarzem. Specjaliści w maksymalnie efektywny sposób wykorzystują czas przeznaczony na wizyty – a dzięki temu mogą udzielić pomoc większej liczbie pacjentów. Dodatkowo, 7 dni w tygodniu, również w święta dostępne są konsultacje telemedyczne lekarzy internistów i pediatrów, realizowane za pośrednictwem TeleCentrum.

***

Medicover – 21 lat doświadczenia w zakresie opieki zdrowotnej

Grupa Medicover jest międzynarodową firmą medyczną oferującą pełny zakres opieki medycznej. W Polsce opiekuje się ponad 8 tys. firm i ponad 660 tys. pacjentów. Posiada 160 własnych placówek medycznych w różnych regionach Polski. Współpracuje także z ponad 1 700 placówkami partnerskimi w całym kraju. O zdrowie pacjentów troszczy się ponad 3000 lekarzy i 1100 pielęgniarek i personelu pomocniczego w placówkach własnych oraz przeszło 9 tys. lekarzy współpracujących. Medicover zbiera doświadczenia i poszerza zakres działalności już od ponad 21 lat. Ukoronowaniem dotychczasowego rozwoju firmy w Polsce było otwarcie w 2009 roku pierwszego, wielospecjalistycznego Szpitala Medicover  w warszawskim Wilanowie. Jako jedyna prywatna firma medyczna w Polsce, Medicover zapewnia swoim pacjentom pełną opiekę medyczną obejmującą usługi ambulatoryjne, diagnostykę laboratoryjną i obrazową, stomatologię aż po kompleksową opiekę szpitalną. Usługi dostępne w formie abonamentów i ubezpieczeń medycznych kierowane są zarówno do firm, jak i klientów indywidualnych. Grupa Medicover rozwija swoją działalność nie tylko w Polsce, ale również w innych krajach Europy. Więcej informacji na stronie https://www.medicover.pl/