3M Poland

Wróć do wszystkich klientów

Innowacyjni w ruchu. Ruszyła najnowsza kampania 3M promująca technologie dla branży transportowej

Przed profesjonalistami branży transportowej stoją różne wyzwania: zmniejszenie emisji CO2, rygorystyczne wymagania produkcyjne, wprowadzenie ekologicznych materiałów czy pojazdów autonomicznych. Wykorzystane do produkcji produkty muszą przede wszystkim zapewnić użytkownikom pojazdów komfort i bezpieczeństwo, a jednocześnie być przyjazne dla środowiska. Firma 3M tworzy rozwiązania dopasowane do potrzeb i wymagań klientów, łącząc ze sobą innowacje z 46 platform technologicznych, co sprzyja poszukiwaniu nowości. Obecnie proponuje branży transportowej trzy innowacyjne marki produktów, które są także bohaterami najnowszej kampanii skierowanej do producentów środków transportu: VHBTM, CubitronTM i PeltorTM .

„Means of Transportation” to najnowsza kampania skierowana do producentów środków transportu: pociągów, autobusów, samochodów i innych pojazdów, promująca rozwiązania technologiczne proponowane przez lidera innowacji dla przemysłu– firmę 3M. Jej bohaterami są trzy najważniejsze dla tej branży marki produktów: VHBTM, CubitronTM i PeltorTM. Usprawniają one pracę producentów środków transportu i sprawiają, że jest ona bezpieczniejsza. Jednocześnie wspomniane produkty poprawiają komfort użytkowania konsumentów – pasażerów środków transportu. Ponadto przy opracowywaniu swoich technologii, 3M priorytetowo bada ich oddziaływanie na środowisko naturalne, dzięki temu innowacje idą w parze z ekologią. Kompilacja tych składowych stojących za każdym produktem to dla klientów 3M gwarancja sukcesu.

3M to innowacyjna, międzynarodowa firma, nieustająco poszukująca nowych, innowacyjnych rozwiązań, które po wdrożeniu zmieniają codzienne życie setek milionów ludzi. Celem najnowszej kampanii Means of Transportation jest pokazanie klientom firmy, jak nasze produkty wpływają na poprawienie warunków i jakości ich pracy oraz w jaki sposób ich stosowanie wpływa na poprawę stanu środowiska. Nasze rozwiązania to wdrożona w praktykę wiedza, która pozwala nam dalej się rozwijać – mówi Marcin Domański, Specjalista ds. rozwoju rynku.

Akcja prowadzona przez 3M Poland rozpoczęła się we wrześniu br. i potrwa do końca roku. Kierowana jest przede wszystkim do konstruktorów, inżynierów procesów, pracowników działów zakupów, ale także do ekspertów ds. BHP oraz użytkowników końcowych, czyli pracowników zakładów produkcyjnych. To właśnie oni, wykonując swoje codzienne obowiązki, najwięcej korzystają z technologii 3M. Kampania pozwoli im zrozumieć, jak wybór konkretnych produktów wpływa na efektywność i jakość ich pracy.

W ramach kampanii zaplanowano szeroką komunikację online, która pozwoli dotrzeć do grupy docelowej oraz zaangażować jej odbiorców. Będzie to możliwe dzięki działaniom display programmatic, nowoczesnemu wykorzystaniu możliwości geotrappingu, który pozwala dotrzeć do stosownych użytkowników oraz działaniom mailingowym B2B. Ponadto kampania będzie obecna na portalach branżowych oraz w kanałach społecznościowych, gdzie będzie zachęcała czytelników do pogłębienia swojej wiedzy o produktach 3M na dedykowanych stronach. Celem kampanii jest pokazanie firmy 3M jako partnera, który pomaga swoim klientom osiągnąć cel i cieszyć się sukcesem w przyszłości.

Kampanię Means of Transportation wspierać będzie także konkurs skierowany do profesjonalistów branży produkcji środków transportu. Pierwszy etap, podzielony na cztery kategorie: inżynieria, zakupy, produkcja i bhp, polega na trzech pytaniach, które sprawdzą wiedzę uczestników o produktach używanych na co dzień w pracy. Zachętą może być nagroda gwarantowana, którą jest kod na film do obejrzenia na platformie IPLA. Natomiast najciekawsze odpowiedzi na pytanie konkursowe „Jakie rozwiązanie 3M mogłoby być zastosowane w pojeździe przyszłości?” będą brane pod uwagę w rywalizacji o nagrodę główną. Zwycięzca otrzyma MacBooka Pro z programem AutoCAD. 

 Produkty 3M codziennie wspierają pracę naszych klientów, którzy doceniają zastosowane w nich innowacyjne rozwiązania oraz wysoką jakość. Dlatego to właśnie do profesjonalistów i specjalistów branży kierujemy naszą najnowszą kampanię Means of Transportation - mówi Marcin Domański.

Najważniejszym dla branży transportowej produktem są taśmy 3M™ VHB™, które mogą być stosowane w konstrukcji środków transportu. Oczywisty jest ich walor estetyczny, ponieważ zapewniają one subtelnewykończenie i łatwe łączenie ze sobą różnorodnych materiałów. Ponadto są one odporne na ekstremalnie wysokie i niskie temperatury, drgania, wilgoć i promieniowanie UV, czyli wszystkie elementy towarzyszące transportowi. Taśmy stworzone przez 3M to dla producentów przede wszystkim alternatywa wobec śrub, nitowania i zgrzewania, co znacząco wpływa na zmniejszenie wagi pojazdów, a przez co obniża koszt ich utrzymania. Taśmy 3M™ VHB™ są na dodatek przyjazne dla środowiska: zmniejszona waga pojazdu oznacza redukcję emisji CO2. Autobusy jeżdżące po polskich drogach przez swój ciężar zużywają ogromne ilości paliwa, są ciężkie oraz nie zapewniają pasażerom komfortowej podróży. Użycie taśmy pozwala zmniejszyć masę autobusu nawet o 275 kg. Lżejszy o 2,5 proc. pierwotnej masy autobus to  aż 1,5 proc. oszczędności na paliwie, redukcja kosztów użytkowania o 0,6 proc., zniwelowanie hałasu o 41 proc. a wibracji o 30 proc. Tworząc nasze produkty myśleliśmy zarówno o komforcie bezpośrednich użytkowników pojazdów, ale także o korzyściach  producentów, którym spadają koszty produkcji autobusu.

Natomiast tarcze Cubitron™ II są przykładem, że zastosowanie innowacji nawet w dziedzinie podstawowych narzędzi wykorzystywanych w przemyśle, może przynieść wymierne efekty. Chodzi  przede wszystkim o wyższą produktywność pracy, która wynika z unikalnej konstrukcji tarcz Cubitron™ II. Ziarna ścierne mają kształt graniastosłupa o podstawie trójkąta, który sprawia, że zużywają się one równomiernie, zapewniając precyzję. Taka konstrukcja pozwala w efekcie na  skrócenie czasu pracy nawet o połowę.  Ponadto jakość Cubitron™ II  gwarantuje użytkownikom  w skali roku  o 26 proc. niższy koszt zużycia tarcz, co wskazuje na dłuższą żywotność produktu i jego większą efektywność.

Praca w zakładach produkcji przemysłowej wiąże się także z ryzykiem ekspozycji na długotrwały hałas. Odpowiedzią 3M na tę kwestię są nauszniki ochronne 3M™ PELTOR™ serii X, które otwierają portfolio produktów chroniących zdrowie pracowników fabryk. Doskonale łączą one właściwości tłumienia dźwięków oraz dają wyjątkowy komfort noszenia. Ponadto mogą być mocowane do większości hełmów ochronnych. Dlatego nauszniki 3M™ PELTOR™ serii X dbają o zdrowie pracownika poprzez wysoką wytrwałość materiałów i jakość wykonania. Jest to gwarancja, że np. żadna ich część nie dostanie się niespodziewanie do linii produkcyjnej.  

Więcej szczegółów na temat konkursu „Twórzmy razem nowe możliwości” jest dostępnych na stronie https://engage.3m.com/konkurs_transport .

Informacje o produktach znaleźć można pod adresem: www.3m.pl   

O firmie 3M 

W ramach struktur 3M wykorzystujemy i dzielimy się odkryciami naukowymi naszej firmy, aby ulepszać codzienne życie milionów ludzi na całym świecie. Wartość sprzedaży 3M sięga ponad 30 miliardów dolarów, a 90 000 naszych pracowników efektywnie współpracuje z Klientami na całym świecie. Więcej na temat kreatywnych i odpowiadających na światowe problemy rozwiązań 3M - można przeczytać na stronie internetowej www.3M.com lub obserwując kanał firmy na Twitterze pod nazwą @3M lub @3MNewsroom.

O 3M w Polsce

3M Poland Sp. z o.o. jest oddziałem międzynarodowego koncernu Minnesota Mining and Manufacturing. W 2016 roku 3M obchodził 25-lecie działalności na polskim rynku. W tym czasie firma zainwestowała w naszym kraju ponad 500 mln USD.  3M w Polsce posiada cztery ośrodki produkcyjne: dwa we Wrocławiu, w Janinowie k/Grodziska Mazowieckiego oraz Rabce. Firma zatrudnia ponad 3 000 pracowników i oferuje około 10 000 produktów w ramach 5 grup biznesowych: Ochrona Zdrowia, Produkty Konsumenckie, Bezpieczeństwo i Grafika, Przemysł, Elektronika i Energetyka. Centrala firmy mieści się w Kajetanach k/Warszawy. W czerwcu 2013 roku we Wrocławiu swoją działalność rozpoczęło nowoczesne Centrum Innowacji 3M, przestrzeń w której firma prezentuje innowacyjne technologie i rozwiązania. Trzy lata później, również we Wrocławiu, koncern uruchomił Centrum Usług Wspólnych 3M na obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, a we wrześniu 2017 r. Centrum Szkoleniowe 3M.

Zaangażowanie i wkład firmy w rozwój polskiej gospodarki zostały wielokrotnie  nagrodzone. Na przestrzeni ostatnich lat, 3M Poland otrzymał m.in. w 2016 roku wyróżnienie PAIIZ za całokształt działalności oraz Wektor 2016 za współpracą z biznesem i lokalną społecznością, a w 2015 roku odznakę honorową za zasługi dla rozwoju gospodarki Rzeczypospolitej Polskiej przyznaną przez Ministerstwo Rozwoju. Firma 3M Poland tworzy dla swoich pracowników doskonałe warunki pracy i możliwości rozwoju, czego dowodzi otrzymywanie przez kilka lat z rzędu tytułu Solidnego Pracodawcy czy podwójnego wyróżnienia Great Place to Work® w 2017 oraz 2016 roku. Działalność firmy 3M Poland jest doceniana także przez organizacje branżowe. W 2017 roku projekt marketingowy 3M pod hasłem „Starcie Szlifierzy” wyróżniono Brązowym Mieczem KTR. Rok wcześniej projekt ten został nagrodzony przez Związek Firm PR Srebrnym oraz Złotym Spinaczem, a kampania reklamowa promująca naukowe rozwiązania firmy 3M zdobyła brązową statuetkę Effie®.